Цвинтар поруч - дивний. Більшість могил - дитячі. Біля самого костелу - склеп колишнього пароха храму. Десь на початку 2006р. його - упс! - ненавмисно пошкодили трактором. Тепер могильну пустку заповнюють сміттям - туди якраз його зручно скидувати.
Нас (а мене та Рибку з Женькою в Чемеринці відвезли Алєкс та Лєна Яворські) перестріла на цвинтарі вчителька місцевої школи. Ейкуменістка - ходить і в православну церкву, і до римо-католиків, і до греко-католиків. З Турківщини. Бідкається, що єдина в селі пам'ятка архітектури - костел - покинута напризволяще, що могили девастуються, що нікому немає до того діла. Каже, якби громада вирішила зробити хоча б огорожу для цвинтаря, вона б віддала хоч 5, хоч 10 гривень на добру справу, але крім неї то, здається, і не потрібно нікому.
Тому по цвинтарю ходять кури й гуси, тут випасають худобу.
Хоча багатий виходець-покровитель у Чемеринців є. Петро Писарчук, директор торгового комплексу "Південний" - людина не з бідних, вважає себе меценатом. На будівництво греко-католицького храму дав значну суму, проклав за свої гроші асфальтові доріжки, допоміг львівським дитячим будинкам, регулярно одарює солдатів на свята.
Все це класно, ну але ж ось це закинуте місце - воно католицьке. А це майже синонім "нечистого". Його впорядковувати правдивому галичанину гріх. :(
Іноді, каже вчителька, в село приїжджають поляки - шукають могили предків? Хто його знає. Віночок з квітів є лише на одному гробівцю. Але дивним чином хтось підняв цієї весни два хреста, що лежали повалені.
А ще якась сила не дає кладовищу повністю зникнути з пагорба. Повалені скульптури святих акуратно покладені поруч з могилами. І дивиться на нас сумна мадона з пісковику, просить про щось, тільки як її почути?