"Губернські відомості" (чисто 48 за 1 травня 1868 року) писали:
"На основании высочайше утвержденного направления железной дороги, станция должна быть у Холодной горы. Местность эта близка к центру города, не требует никаких издержек на приспособление путей к этой местности, так как она прилегает к шоссе, идущему к центру города".
Так в Харків потягнулася залізнична колія. Закладали перший камінь під майбутній вокзал дуже урочисто: в присутності міністра фінансів Рейтера, віце-губернатора та будвничого доріг Полякова. Публіки зібралося подивитися на це дійство (яке сталося 18 вересня 1868 р.) чимало. Це на Західній Україні в цей час поїзди вже були явищем звичним - схід України лише знайомився з залізним конем прогресу.
Зараз харківський вокзал зовсім не нагадує свого попередника з старих поштівок - це величезна махіна в стилі сталінського ампіру. Чиста, яскрава, гамірна, гарна.