Все ж зрозуміло: біля монументального, зі вежею, схожою на міцний підпеньок, Троїцького костелу і автобуси, і автівки з туристами беруть різко ліворуч (якщо раптом подорожують не зі Львова, а з боку Бродів - то праворуч). Костел хтось з туристів навіть встигає клацнути через вікно (самі фанатики навіть на секунду зупинять машину для такої справи). Далі - тільки замок, тільки капуцини. Та й то - капуцини помітять ті ж самі фанатики, котрі клацали й костел, більшість же обмежиться розгляданням підробок під чорний димлений посуд з Гавареччини. Може, яку книжечку купить - тут їх багато.
Олесько біля замку зходить на пси, Олесько розчиняється в полях і гуркоті з нової об'їздної, Олесько вже майже не тут. Тут територія туризму, продавці зі знанням польської і російської (про англійську от не скажу) і привиди касперів і марисеньок, і народжений під час громовиці Івась Собеський, майбутній Ян ІІІ, і запасники Львівської галереї мистецтв, і охоронці в хвацьких беретах - та мало що тут, лише не Олесько.
Олесько - он там, позаду, до повороту. Ну хоч раз таки треба ж ним пройтися?
Тим більш, крім Троїцької фари ще є синагога (руїнізована, бо якою ще може бути синагога в містечку, де ніяких іудеїв?), греко-католицька церква з помітним здалеку куполом (ця якраз цвіте і сяє), малосхожа на ратушу ратуша, старий цвинтар зі скульптурними надгробками, придорожні фіґури святих... Є що дивитися.