Вона настільки типова, що аж ніяково про неї писати. Традиційна як християнство. Яскрава як уявлення гуцулів про життя, красу і красиве життя. Дерев'яна як ліси навколо. Вкрита бляхою як народна мудрість, блін. Таких в Прикарпатті як не сотні, то десятки. Еталон. Парагон. Зразок.
Зведено храм в 1867 році. Дзвіниця поруч, напевно, більш свіжа, мурована, з сиротливим дзвоном-одинаком.
Але є в барвінківській церкві одна хитрість - теж, проте, типова для гуцульських храмів. Булгаківський Воланд, здається, вчився розширювати простір тісних московських квартир в гуцульських мольфарів. Бо Миколаївська церква - зовні маленька, камерна, крихітна. А всередині храм вражає простором і масштабами. Як таке можливо?
Іконостас виглядає на старий, принаймні з часів побудови. Розписи хоч і дещо наївні, але виконані явно професійним художником, не надто аляповаті. Все заквітчано рушниками, килимками, пластиковими квітами (в раю, певно, на думку гуцула, все в таких ось жутких розочках). Та з пластиковими квітами ще якось можна примиритися. Але з Ісусом в оточенні флюорисцентних ялинкових гірлянд - ні, це вже за межею добра і зла, це інший вимір краси і нове розуміння світоча істини.
Гуцулія, що й казати. :о)